بیوگرافی کامل سام قریبیان + عکس های جدید و اینستاگرام

نام سام
نام خانوادگی قریبیان
تاریخ تولد 13 دی 1358
محل تولد نیویورک
وضعیت تاهل مجرد
تحصیلات فوق لیسانس اقتصاد سینما
شغل بازیگر، نویسنده، کارگردان
سالهای فعالیت 1364 تا اکنون

بازیگران :

سام قریبیان کیست؟

سام قریبیان با نام کامل محمد سام متولد 13 دی 1358 در نیویورک آمریکاست و حدود 43 سال سن دارد. وی فرزند فرامرز قریبیان بازیگر معروف سینما و تلویزیون و مینا خیامی طراح لباس است و یک برادر به نام بهزاد دارد که مقیم آمریکاست.

تحصیلات و دانش هنری

وی فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی و فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما از کالیفرنیا است. همچنین در آکادمی فیلم نیویورک نیز یک دوره یک ساله را گذرانده است.

شروع فعالیت هنری سام قریبیان

اولین حضور وی مقابل دوربین برای سینمایی گردباد در سال 1364 به کارگردانی کامران قدکچیان بوده است. پس از آن در دو دهه 60 و 70 کم و بیش در نقش هایی کوتاه مقابل دوربین رفت. اما حضور جدی تر او مقابل دوربیندر سال 1376 با برنامه تلویزیونی بود. سام قریبیان اما در همان سالها از این رفت و در آمریکا مشغول به تحصیل شد و پس از بازگشت علاوه بر بازیگری به کارگردانی نویسندگی نیز پرداخت عمده شهرت وی درمیان مخاطبان با سریال تنهایی لیلا در نقش شایان برای ایشان رقم خورد.

بازیگری با پدر ( فرامرز قریبیان)!

آقای قریبیان در رابطه با تجربه بازی در کنار پدرشان گفته اند:

۲۶ سال قبل در فیلم «ترانزیت» ساخته مرحوم علی سجادی حسینی، با آقای قریبیان پدر، در نقش پدر و پسر ظاهر شدیم. آن موقع من ۱۴-۱۵ سالم بود ولی می‌دانستم در حال گذراندن تجربه بسیار درخشانی هستم و سعی کردم در حد خودم از لحظه‌لحظه آن بهره ببرم. پس از فیلم «ترانزیت» با آقای قریبیان قرار گذاشتیم که همزمان باهم در مقابل دوربین به‌عنوان بازیگر کار نکنیم و اگر همکاری می‌کنیم یکی از ما جلوی دوربین و دیگری پشت دوربین باشد. چنانچه از سال ۱۳۷۲ این قرار پابرجا بود تا پاییز ۹۸ که هردوی ما با پیشنهاد جذاب آقای حاتمی کیا شگفت‌زده شدیم.

این دو عزیز در سینمایی خروج ابراهیم حاتمی کیا بار دیگر در کنار هم ایفای نقش داشتند.

فعالیت غیر از بازیگری

سام قریبیان در کنار فعالیت های هنری به عنوان استاد مهمان در دانشکده سینماو تئاتر دانشگاه هنر مشغول به تدریس است. همچنین وی ترجمه نیز انجام می دهد و ترجمه کتاب انار و گل سرخ وی برنده جایزه جهانی بهترین کتاب از فسیوال کتاب گورمند شده است. همچنین فیلم نامه گناهکارن که نوشته ایشان بود نیز نیز کاندید دریفات سیمرغ بلورین شد.

شبکه نمایش خانگی

مینی سریال عالیجناب به کارگردانی و نویسندگی سام قریبیان در سال 1396 در 6 قسمت ساخته شد. در این سریال ستارگانی چون حسین یاری، امیرآقایی، سحردولتشاهی، آزاده صمدی، لیلا اوتادی و.. ایفای نقش داشتند.

 

3.5/5 - (2 امتیاز)

آثار سام قریبیان

فیلم ها

تصویر عنوان سال انتشار
دانلود فیلم سینمایی خروج دانلود فیلم خروج
دانلود فیلم هایلایت دانلود فیلم هایلایت
تصویر ندارد
نیم رخ ها 1393
تصویر ندارد
به تهران خوش آمدید 1392
تصویر ندارد
خط ویژه 1392
تصویر ندارد
لاله 1392
تصویر ندارد
گناهکاران 1390
تصویر ندارد
قانون 1374
تصویر ندارد
ترانزیت 1372
تصویر ندارد
شکارخاموش 1368
تصویر ندارد
جدال در تاسوکی 1365
تصویر ندارد
گردباد 1364

سریال ها

تصویر عنوان سال انتشار
دانلود سریال عالیجناب دانلود سریال عالیجناب 1395
تصویر ندارد
شاهرگ 1399
تصویر ندارد
ایراندخت 1398
تصویر ندارد
تنهایی لیلا 1394