دانلود فیلم مثل یک قصه با لینک مستقیم و کیفیت عالی

 

ژانر درام
زبان فارسی
سال انتشار
کشور سازنده ایران
کیفیت (ها) 480p - 720p - 1080p - 1080hq - bluray
سایز متفاوت در کیفیت های مختلف
مدت زمان 90 دقیقه
کارگردان

خسرو سینایی

بازیگران :

سلیمه رنگزن، غلامرضا امیری، سعد ادهم، احمد افضلی، مجتبی اسودیان، امیر دشتیان

خلاصه داستان :

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که: در آغاز تجاوز عراق به ایران، یک افسر مجروح و دو سرباز جوان عراقی راه گم می کنند و در داخل خاک ایران به دنبال سرپناهی می گردند. کلبه ای را می یابند که در آن پیرمردی که خادم یک امامزاده است. پیرمرد با نوه ی نوجوانش زندگی می کند و گاهی دخترش برای آن ها آذوقه می آورد. پسر پیرمرد نیز به جبهه رفته است. سه عراقی به داخل کلبه می روند. افسر عراقی با پیرمرد میزبان و نوه اش رفتاری بسیار نامتعادل و خشن دارد، اما یکی از سرباز های عراقی که مخالف این رفتار است و معتقد است که جنگ جنگ است اما خارج از میدان جنگ می توان رفتاری انسانی داشت و با دو تن دیگر درگیر می شود. افسر و یکی از سربازها به همراه پیرمرد خادم کشته می شوند. بعد از این اتفاق میان سرباز عراقی و نوه نوجوان پیرمرد دوستی شکل می گیرد و نوجوان از او در مقابل تهدید هایی که ممکن است منتهی به اسارتش شود، محافظت می کند، اما یک بار، که سرباز عراقی می خواهد خود را پنهان کند، در مرداب نیزار های اطراف کلبه، غرق می شود. نوجوان شرایط جنگ را، حتی خارج از میدان جنگ و کنار دوستی ها، تجربه می کند.

معرفی فیلم مثل یک قصه

دانلود فیلم ایرانی مثل یک قصه : “مثل یک قصه” فیلمی به کارگردانی و نویسندگی خسرو سینایی و تهیه کنندگی سعید سعدی، محصول سال 1385 می باشد.

فیلم سینمایی “مثل یک قصه” همانند قصه‌ ای است كه انسان آرزو مي‌كند اي كاش واقعيت داشته باشد ولي كمتر اتفاق بيفتد. اينكه حتي در اوج جنگ هم آدم ها می توانند رفتار انسانيشان را حفظ بكنند. همچنین این فیلم به این نکته اشاره دارد که در تمام دنيا آدم ها مي توانند خوب باشند و ارتباط انساني خوبي با هم داشته باشند ولی اين شرايط جنگ است كه انسان ها را در مقابل هم قرار مي‌دهد و باعث مي شود يكديگر را بكشند.

(در انتهای این مطلب لینک دانلود فیلم سینمایی”مثل یک قصه” را می توانید مشاهده نمایید.)

سکانسی از فیلم مثل یک قصه

توضیحات در مورد بازیگران فیلم

تعدادی از بازیگرانی که در فیلم “مثل یک قصه” به ایفای نقش پرداخته اند همچون سعد ادهم، احمد افضلی، مجتبی اسودیان و امیر دشتیان اولین تجربه بازیگری خود را تجربه کرده اند. خسرو سینایی کارگردان این فیلم در مورد استفاده از بازیگران غیر حرفه ای در فیلم های خود این چنین گفته است که:

«من شخصا فكر مي‌ كنم اگر بتوانيم از عهده كار برآيم بازيگر كاملا‌ چيزي كه من مي‌ خواهم را به من مي‌ دهد. من بازيگر را براساس تناسبش با نقش انتخاب و استفاده مي‌ كنم نه براساس اينكه چقدر شهرت دارد و حالا‌ كه شهرت دارد چقدر به گيشه كمك مي‌ كند. من فكر مي‌ كنم اگر بازيگر حرفه‌ اي را براي نقشي در نظر بگيريم كه براي آن بازيگر ساخته نشده است ما به آن بازيگر خيانت كرده‌ ايم. من مخالف اين نيستم كه از بازيگري استفاده كنم كه حرفه‌ اي و چهره است ولي مخالف اين هستم كه به صرف شهرتش به آن نقشي دهيم. براين اساس شخصا ترجيح مي‌دهم چهره‌هايي را انتخاب كنم كه با نقش تناسب داشته باشد و استعداد اين را هم داشته باشند كه بتوانند نقشي كه به عهده آنهاست را به خوبي بازي كنند. به همين خاطر به راحتي با بازيگران غيرحرفه‌اي كار مي‌ كنم. ممكن است بسياري از تهيه‌ كننده‌ ها و فيلم ساز ها دوست داشته باشند از ستاره‌ هاي سينما استفاده كنند ولي من اول بر اساس تناسب شخص با نقش بازيگر را انتخاب مي‌كنم و البته بايد استعداد لا‌زم را نيز داشته باشد.»

عوامل تولید فیلم سینمایی ایرانی مثل یک قصه

کارگردان، نویسنده: خسرو سینایی، تهیه کننده: سعید سعدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، سرپرست تدوین: خسرو سینایی، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی، طراح چهره پردازی: مهري شيرازي، صدابردار: محمد قمي، سرپرست جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهاني، موسیقی: خسرو سینایی

4.4/5 - (7 امتیاز)