دانلود فیلم مست عشق با لینک مستقیم و کیفیت عالی

 

ژانر تاریخی، درام، عاشقانه
زبان فارسی، ترکی استانبولی
سال انتشار
کشور سازنده ایران، تریکه
کیفیت (ها) 480p - 720p - 1080p - 1080hq - bluray
سایز متفاوت در کیفیت های مختلف
مدت زمان 100 دققه
کارگردان

حسن فتحی

بازیگران :

شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، هانده ارچل، سلما ارگچ، حسام منظور، ابراهیم چلیکول، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم

خلاصه داستان :

داستان این فیلم همزمان با دوران زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی اتفاق می‌ افتد که برشی از زندگی این دو شاعر معاصر ایرانی را به معرض نمایش می گذرد.

معرفی فیلم مست عشق

دانلود فیلم ایرانی مست عشق : “مست عشق” فیلمی به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند، محصول سال 1398 می باشد. نویسندگی این فیلم را نیز حسن فتحی و فرهاد توحیدی به صورت مشترک برعهده داشته اند.

“مست عشق” فیلمی تاریخی محصول مشترک ایران و ترکیه می باشد که داستان آن برشی از زندگی دو شاعر معاصر ایران یعنی مولانا و شمس تبریزی را روایت می کند. البته لازم به ذکر است که این فیلم داستان مستقیم زندگی مولانا و شمس و همچنین ترویج صوفی‌ گری نیست، بلکه وقایع فیلم در عصر این دو می‌ گذرد و به نوعی به این دو شاعر فارسی‌ زبان ارتباط پیدا می‌ کند.

فیلمبرداری فیلم سینمایی “مست عشق” با مدیریت مرتضی پورصمدی به صورت کامل در ترکیه انجام گرفته و شهر قونیه در زمانه حیات مولانا بازسازی شده است و هیچ سکانسی از این فیلم در ایران فیلمبرداری نشده است.

بازیگرانی سرشانس از ایران و ترکیه در فیلم “مست عشق” ایفای نقش کرده اند که از جمله آن ها می توان به شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، پارسا پیروزفر در نقش مولانا، سلما ارگچ در نقش کرا خاتون (همسر مولانا)، هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون (دختر مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد، بوران کوزوم در نقش علاءالدین، ابراهیم چلیکول در نقش اسکندر و بنسو سورال در نقش مریم اشاره نمود.

شایان ذکر است که سهراب پورناظری به عنوان آهنگساز و و همایون شجریان به عنوان خواننده بخش‌ های آوازی و تیتراژ در فیلم “مست عشق” حضور دارند. ظبط موسیقی این فیلم نیز با همکاری نوازندگان برجسته کشور ترکیه و چند کشور منطقه با هنرمندان ایرانی در ترکیه انجام گرفته است.

حواشی

آیت الله مکارم شیرازی و نوری همدانی در اعتراض به ساخت فیلم “مست عشق” با همچین مضمونی اعلام کردند از آن جا ساخت چنین فیلمی سبب ترویج فرقه ضاله صوفیه می شود ساخت آن شرعا جایز نیست و حرام است و باید از آن خودداری کرد. بعد از این اتفاق حسن فتحی و دیگر عوامل فیلم “مست عشق” در واکنشی تلویحی به این مسئله، دو ویدئو از دیدگاه‌ های سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی را در این باره منتشر کردند که این دو ویدئو مربوط به دیدار رهبر انقلاب با شاعران در شهریور سال 87 است که در آنها از مولانا و شمس به نیکی یاد شده‌ است.

حاشیه دیگر این فیلم شایعه در مورد نقش مولانا بود که گفته شد که ممکن است بازیگر این نقش از ترکیه انتخاب شود ولی در نهایت پارسا پیروزفر به عنوان بازیگر نقش مولانا انتخاب گردید.

(در انتهای این مطلب لینک دانلود فیلم سینمایی “مست عشق” را می توانید مشاهده نمایید.)

عوامل تولید فیلم سینمایی ایرانی مست عشق

کارگردان: حسن فتحی، تهیه کننده: مهران برومند، نویسنده: حسن فتحی، فرهاد توحیدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، تدوین: سپیده عبدالوهاب، موسیقی: سهراب پورناظری، همایون شجریان، جانشین تهیه کننده: شهرام زاهدی، مدیر هنری: نیلوفر چامور، طراح گریم: ایمان امیدواری، سرپرست گروه کارگردانی: محمدرضا رستمی، دستیار اول و مدیر برنامه ریزی: فاتیح کُجا، مدیرتولید: تولگا توسون، طراح جلوه های ویژه میدانی: آیتکین یالچین، طراح بدلکاری: شاهین کاراکوش، سرمایه گذاران: شرکت سیماریا، شرکت ای. ان. جی

4/5 - (4 امتیاز)